Kurzusleírás

Bevezetés a kommunikációs kérdésekbe

  • kommunikációs folyamat és szakaszai
  • a verbális és non-verbális kommunikáció fontossága
  • a hatékony kommunikáció technikái és eszközei

A hatékony kommunikáció alapelvei, mint a hatékony kapcsolattartás elengedhetetlen eleme a szervezetben

  • saját kommunikációs stílusának önelemzése
  • kommunikációs hibák
  • kommunikációs akadályok
  • interperszonális kapcsolatteremtés szakaszai
  • személyes és telefonos kommunikáció

Kommunikáció a szervezetben

  • kommunikációs hálózatok a szervezetben
  • információáramlási modellek és azok optimalizálása
  • belső kommunikációs feladatok és eszközök

Hatékony beszélgetés

  • üzenet küldői és fogadói képének formálása
  • az alkalmazottak közötti szakmai kapcsolatok minőségét befolyásoló tényezők
  • az aktív hallgatás, mint a hatékony kommunikáció eszköze
  • a beszéd hallgatását és megértését zavaró tényezők
  • a kérdésfeltevés művészete
  • pszichológiai mechanizmusok és befolyásolási technikák

Harmóniában önmagával és jó kapcsolatokban másokkal - az asszertív viselkedés fogalma

  • az asszertivitás fogalma
  • a saját jogaidat
  • amikor úgy dönt, hogy határozott lesz
  • viselkedéstípusok: agresszív, alázatos, asszertív
  • Az „én” üzenetek felépítése a vélemények, ítéletek és érzelmek határozott kifejezésének alapjaként
  • miért félünk nemet mondani – mi tart vissza
  • az asszertív önkezelésből fakadó önbecsülés

Mit jelent tisztelni téged és önmagadat – mi történik, ha egyetértünk vagy elutasítunk

  • nemet mondani és nemet elfogadni
  • érvelési képesség
  • manipuláció elleni védekezés
  • negatív és pozitív értékelések elfogadása, reagálás a kritika formáira
  • konstruktív visszajelzést ad

Konfliktus, nézeteltérés vagy veszekedés? A konfliktus fogalmának meghatározása

  • mi a konfliktus – a konfliktusok lényege és típusai
  • konfliktustípusok a résztvevőktől függően.
  • amikor egy interperszonális konfliktus belső konfliktussá válik – Kurt Lewin elmélete

ez honnan jön? Vagyis a konfliktusok fő forrásairól

  • mindenki a maga irányába húz - a célok különbségei
  • az enyém mindig jobb – értékkülönbségek vagy nézetek
  • ki kicsoda, vagyis a szervezeti kétértelműség

Az ördög nem olyan szörnyű – vagy a konfliktus mindig probléma? Funkcionális és diszfunkcionális konfliktusok

  • Minden konfliktus romboló hatással van a csapatra?
  • mikor alakul ki a konfliktus?
  • mi határozza meg a konfliktus építő vagy romboló erejét?

Ha ugyanazt nézzük, valami mást látunk, vagyis a konfliktusban fellépő észlelési torzulásokat.

  • a személyes attitűd és a motiváció fontossága a konfliktusban
  • mi nehezíti meg a dolgunkat és mi segít átlátni a konfliktus lényegét
  • hogyan lehet valaki más helyébe lépni, azaz mások szemével nézni a konfliktust

Ki vagy és ki lehetsz – Viselkedési stílusok a konfliktuskezelés során

  • semmi sem ugyanaz – viselkedéstípusok konfliktushelyzetekben
  • csodaszer ?????? Minden vitában van helyes viselkedés?
  • amikor a makacsság győz – az adott stílusok merev alkalmazásának következményei

Segítő és fejlesztő konfliktusról - a konfliktusok asszertív és fejlesztő felhasználása a csapatmunkában

  • konfliktusok megoldásában hasznos asszertív készségek
  • hogyan lehet az ólmot arannyá változtatni, vagy hogyan lehet a konfliktusokat pozitív hatást kiváltani a csapatmunkában?

Hogyan ne fulladjunk bele konfliktusba? – konfliktushelyzetben alkalmazott stratégiák

  • Én nyerek – te veszítesz
  • nyersz - én veszítek
  • vesztes nélkül – a konfliktust együttműködéssé alakítva

Érzelmekkel való munka konfliktusban, vagy hogyan kell kezelni egy nehéz helyzetet

  • egy lávával teli vulkán – vagy olyan érzelmekről, amelyek átvehetik az irányítást felettünk
  • bevezetés a stresszoldó tréningbe
  • relaxációs és koncentrációs módszerek

Nem csak a kitaposott út – a konfliktusmegoldás kreatív elvei

  • Hányféleképpen lehet megoldást találni a konfliktusra?
  • Van-e arany középút a megállapodás megtalálásához?
  • a vállalati konfliktusok megoldásának optimális módjai

Követelmények

A tréning célja az üzleti célok eléréséhez szükséges kompetenciák áttekintése és fejlesztése lesz, egyéni és csapatmunkában egyaránt.

 14 Hours

Résztvevők száma



Ár per résztvevő

Vélemények (2)

Rokon tanfolyam

Effective interpersonal communication with elements of assertiveness

14 Hours

Rokon kategóriák