Kurzusleírás

Szint

Középhaladó – Haladó

Képzési módszertan

80% gyakorlati munka, 20% facilitált elméleti input

Használt eszközök

Miro / Jamboard vagy fizikai whiteboard, Excel / Lucidchart / tetszőleges üzleti elemzői eszközök


1. Szerep újradefiniálása – üzleti elemzés agilis és termékcsapatokban

Az üzleti elemzés új szerepe: értékteremtés a követelményezésen túl

Gyakorlat: Team Mapping – a résztvevők feltérképezik saját helyüket a termékfejlesztési folyamatban, azonosítják felhasználóikat és érintettjeiket, valamint a lehetséges elakadásokat

Kimenet: Személyre szabott „Business Analysis Position Map”


2. Adatalapú döntéshozatal BA technikákkal

Komplex, nyers kutatási adatok értelmezése

Gyakorlat: probléma- vagy lehetőségalapú hipotézisek megfogalmazása

Alkalmazott technikák:

Pareto-elemzés (80/20 szabály)

Gyökérok-elemzés (Fishbone diagram, 5 Miért)

Döntési mátrix

Hipotézisírás


3. Folyamatoptimalizálási szimuláció

Egy valós ügyféligény alapján működő üzleti folyamat újratervezése csapatmunkában

Alkalmazott eszközök: SIPOC (Beszállítók, Bemenetek, Folyamat, Kimenetek, Ügyfelek), User Story Mapping

Kimenet: „Előtte–utána” folyamatábrák bemutatása, közös értékelés és finomítás


4. Haladó igényfeltárás komplex környezetben

Felhasználói történetek és elfogadási kritériumok írása

Stakeholder-térképezés, versengő igények priorizálása

Roadmap-készítési technikák (Now / Next / Later)

Gyakorlat: szerepjáték – történettérképek alapján történő igényfeltárás


5. Stratégia megvalósítása – OKR-alapú megközelítés

Cél: „gyorsabb innováció” – egy szimulált csapat sprint keretében

Feladat:

Objective és három Key Result meghatározása

Üzleti elemzési akcióterv kidolgozása

Kimenet: Csapatszintű prezentációk és peerszintű visszajelzések


6. Zárás – BA eszköztár és tanulságok

Üzleti elemzői sablonkészlet megosztása: stakeholder mapping, story mapping, priorizálás, roadmap és egyéb segédletek

Közös tapasztalatmegosztás: legfontosabb tanulságok, felismerések és továbblépési lehetőségek

Követelmények

Előfeltételek

Az üzleti elemzés alapjainak és alapfogalmainak ismerete

Felhasználói történetek (user stories) és alapszintű stakeholder-együttműködés ismerete

Magabiztos használat digitális együttműködési eszközökben (pl. Miro, Jamboard, Excel vagy hasonlók)

Elemző gondolkodásmód, érdeklődés a problémamegoldási és döntéshozatali készségek fejlesztése iránt


Ajánlott célcsoport

Üzleti elemzők

Product Ownerek és Product Managerek

Felhasználói kutatók (User Researchers)

 7 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Vélemények (5)

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák