Kurzusleírás
Szint
Középhaladó – Haladó
Képzési módszertan
80% gyakorlati munka, 20% facilitált elméleti input
Használt eszközök
Miro / Jamboard vagy fizikai whiteboard, Excel / Lucidchart / tetszőleges üzleti elemzői eszközök
1. Szerep újradefiniálása – üzleti elemzés agilis és termékcsapatokban
Az üzleti elemzés új szerepe: értékteremtés a követelményezésen túl
Gyakorlat: Team Mapping – a résztvevők feltérképezik saját helyüket a termékfejlesztési folyamatban, azonosítják felhasználóikat és érintettjeiket, valamint a lehetséges elakadásokat
Kimenet: Személyre szabott „Business Analysis Position Map”
2. Adatalapú döntéshozatal BA technikákkal
Komplex, nyers kutatási adatok értelmezése
Gyakorlat: probléma- vagy lehetőségalapú hipotézisek megfogalmazása
Alkalmazott technikák:
Pareto-elemzés (80/20 szabály)
Gyökérok-elemzés (Fishbone diagram, 5 Miért)
Döntési mátrix
Hipotézisírás
3. Folyamatoptimalizálási szimuláció
Egy valós ügyféligény alapján működő üzleti folyamat újratervezése csapatmunkában
Alkalmazott eszközök: SIPOC (Beszállítók, Bemenetek, Folyamat, Kimenetek, Ügyfelek), User Story Mapping
Kimenet: „Előtte–utána” folyamatábrák bemutatása, közös értékelés és finomítás
4. Haladó igényfeltárás komplex környezetben
Felhasználói történetek és elfogadási kritériumok írása
Stakeholder-térképezés, versengő igények priorizálása
Roadmap-készítési technikák (Now / Next / Later)
Gyakorlat: szerepjáték – történettérképek alapján történő igényfeltárás
5. Stratégia megvalósítása – OKR-alapú megközelítés
Cél: „gyorsabb innováció” – egy szimulált csapat sprint keretében
Feladat:
Objective és három Key Result meghatározása
Üzleti elemzési akcióterv kidolgozása
Kimenet: Csapatszintű prezentációk és peerszintű visszajelzések
6. Zárás – BA eszköztár és tanulságok
Üzleti elemzői sablonkészlet megosztása: stakeholder mapping, story mapping, priorizálás, roadmap és egyéb segédletek
Közös tapasztalatmegosztás: legfontosabb tanulságok, felismerések és továbblépési lehetőségek
Követelmények
Előfeltételek
Az üzleti elemzés alapjainak és alapfogalmainak ismerete
Felhasználói történetek (user stories) és alapszintű stakeholder-együttműködés ismerete
Magabiztos használat digitális együttműködési eszközökben (pl. Miro, Jamboard, Excel vagy hasonlók)
Elemző gondolkodásmód, érdeklődés a problémamegoldási és döntéshozatali készségek fejlesztése iránt
Ajánlott célcsoport
Üzleti elemzők
Product Ownerek és Product Managerek
Felhasználói kutatók (User Researchers)
Vélemények (5)
Gyakorlati gyakorlatok. Kérdések és válaszok a végén arról, hogyan lehet ezt alkalmazni szervezetünkben.
Franciszek - Bank Millennium S.A.
Kurzus - Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation
Gépi fordítás
az oktató tudása és a megbeszélés könnyedsége – fantasztikus áramlás
Piotr Stanik - GP Strategies Poland sp. z o.o.
Kurzus - Fintech: A Practical Introduction for Managers
Gépi fordítás
Az egyszerű, de informatív példakódok tetszenek nekem.
Yue Wang - DBS Bank Ltd
Kurzus - Design Patterns
Gépi fordítás
Focusing on applying the course on my real work.
shahla - ECRA
Kurzus - Introduction to Business Analysis: Defining Successful Projects
Gépi fordítás
I gained a good overview of the process editors, business rules and BPMS tools landscape. I highly recommend the practical BPMN for Business Analysts course, even for experienced analysts, with its excellent process scenarios and modeling practice it will position you a cut above the rest!.
Anees Baig
Kurzus - BPMN 2.0 for Business Analysts
Gépi fordítás