Kurzusleírás

Miről is van szó valójában – a változás fogalmának definiálásáról

  • A változás definíciói
  • Mit jelent a változás menedzselése?
  • Miért mindez – a szervezet változtatási igényét kiváltó tényezőkről
  • Hogyan kell ezt kezelni? - a vállalati változás különböző megközelítési modelljei

A változást az emberek hajtják végre – a változás pszichológiai vonatkozásai

  • Változás – lehetőség vagy szükségszerűség?
  • Egy nem létező szörnyű sárkányról - félelem és sztereotípiák a változásról
  • Harcba indulunk – felkészítjük az embereket a változásra
  • A kommunikáció sajátossága, szerepe a változás bevezetésének helyzetében

Már van – mikor vagyunk készek a változásra?

  • Tényleg már?????? a változás belső és külső okairól
  • Talán jobb, ha nem... a változással szembeni ellenállás különböző típusairól, hogyan lehet felismerni és leküzdeni őket
  • Amikor túlságosan félünk - Albee és a stressz megértésének és csökkentésének modellje
  • Előnyök és hátrányok – mikor reagálunk pozitívan és mikor negatívan a változásokra

A szervezet olyan, mint egy ember - fejlődik - javaslat egy szervezet fejlődésének elemzésére Greiner szerint)

  • A szervezet fejlődésének szakaszai Greiner modelljében
  • Változás kezelési kézikönyv – tippek a bevezetőknek, hogyan reagáljanak és hogyan kezeljék az egyes fázisokat

Önmotiváció, pozitív attitűdök és kreativitás a változás bevezetésének és kezelésének folyamatában

  • A változás bennünk kezdődik – saját érzelmeink, attitűdjeink, attitűdjeink és a változásra adott reakcióink felismeréséről
  • Mindig van más út – új megoldások keresése ismerős helyzetekben

Hogyan kell ezt lépésről lépésre megtenni - azaz a változáskezelés szakaszai:

  • Az átfogó szervezeti cél meghatározása,
  • a változás súlya és mérete,
  • Változás és a vállalati szervezeti kultúra,
  • Figyelmeztető jelzések – a kritikus korlátok azonosításának szükségessége.

Változási projekt felépítése, amely magában foglalja:

  • Lépésről lépésre - szakaszokra osztás,
  • Ki kicsoda – azaz a funkciók szétválasztása,
  • Lehet más is - a motiváció esetleges csökkenésének tudata,
  • Megfigyelés és értékelés - az eredmények ellenőrzésének és mérésének módszerei

Vezető, mutasd az utat!!! a vezető szerepe a változási folyamatban

  • A vezető szerepe a változással szemben
  • Menedzsment eszközök és stílusok kiválasztása változási helyzetben
  • Lehet-e mindenki változásvezető – a változásvezető kompetenciaprofilja

Egyedül vagy csoportban? – az alkalmazottak bevonása a változási folyamatba – Drucker modellje.

  • Amit nem vártunk - hirtelen sikerekről, kudarcokról vagy külső eseményekről,
  • A képzelet világa és a való világ - az elvárások és a tények következetlenségéről,
  • A változás folyamata, mint az innovációs igény indikátora
  • Hirtelen halál vagy a szerencse mosolya? - mindenkit meglepő változások.

A változásvezető hatékony befolyásolása

  • Hogyan építsünk bizalmat és elfogadjuk a szervezeti változásokat
  • Meggyőzés, vagyis az emberek meggyőzése a változásról
  • Emberek befolyásolása változási helyzetben – K. Barnes és R. Cialdini modellje

Követelmények

The course is general in nature and participation in it does not require specialist knowledge

 14 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Vélemények (2)

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák