Kurzusleírás

1. Bevezetés a kommunikációs kérdésekbe

  • kommunikációs folyamat és szakaszai
  • a verbális és non-verbális kommunikáció fontossága
  • a hatékony kommunikáció technikái és eszközei.
  • Közvetlen kommunikáció és kommunikáció médián keresztül: telefon, e-mail, azonnali üzenetküldés

2. A hatékony kommunikáció alapelvei, mint a hatékony kapcsolattartás elengedhetetlen eleme a szervezetben

  • saját kommunikációs stílusának önelemzése
  • kommunikációs hibák, azok javítása, elkerülése
  • kommunikációs akadályok
  • interperszonális kapcsolatteremtés szakaszai

3. Hatékony beszélgetés

  • üzenet küldői és fogadói képének formálása
  • határozottan válaszol a fenntartásokra, kritikákra és dicséretekre
  • a kommunikáció akadályainak felismerése és elkerülése, az aktív hallgatás mint a hatékony kommunikáció eszköze  a meghallgatást és a kijelentések megértését zavaró tényezők felismerése és kezelése
  • a kérdésfeltevés művészete
  • pszichológiai mechanizmusok és befolyásolási technikák

4. A kommunikáció interkulturális aspektusa

  • a proxima alapjai - távolság a kommunikációban
  • üzenetek megfogalmazása az interkulturális kapcsolatokban
  • önkifejezés és interkulturális észlelés
  • az üzenetek kulturális olvasása
  • kulturális attitűdök a mindennapi kommunikációban és tárgyalásokban
  • döntéshozatal kulturális vonatkozásban

5. Az interkulturális kommunikáció alapelvei

  • kontaktorientált kultúrák
  • szabályorientált kultúrák
  • partner- és tranzakciópárti kultúrák
  • ceremoniális és nem szertartásos kultúrák
  • monokróm és polikrón kultúrák
  • Az "a" mindig "a"-t jelent? -rejtett feltételezések és kimondatlan elvárások az adott kultúrák képviselőivel való kommunikáció során

6. „Vállalkozói kézikönyv” – mit tegyünk, mit ne tegyünk, és egy teljes „faux pas”

  • Nyugat-Európa kultúrái (Németország, Franciaország, Olaszország)
  • A volt Szovjetunió országainak kultúrái
  • amerikai kultúra

7. Összegzés

Követelmények

A tanfolyam általános jellegű, a részvétel nem igényel speciális ismereteket

 14 Hours

Résztvevők száma



Ár per résztvevő

Vélemények (1)

Rokon tanfolyam

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 Hours

Rokon kategóriák