Köszönjük, hogy elküldte érdeklődését! Csapatunk egyik tagja hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kurzusleírás
Témák napi bontása: (Minden foglalkozás 2 órás)
1. nap: -1. munkamenet: Business A miértek áttekintése Big Data Business Intelligence in Telco.
- Esettanulmányok a T-Mobile-tól, a Verizon-tól stb.
- Big Data alkalmazkodási arány az észak-amerikai telco-nál és hogyan igazítják jövőbeli üzleti modelljüket és működésüket a Big Data BI köré
- Széles körű alkalmazási terület
- Hálózat és szolgáltatás menedzsment
- Ügyfél lemorzsolódás Management
- Data Integration és az irányítópult megjelenítése
- Csaláskezelés
- Business Szabálygenerálás
- Ügyfélprofilalkotás
- Lokalizált hirdetés leküldése
1. nap: Session-2 : A Big Data-1 bemutatása
- A Big Data fő jellemzői a térfogat, a változatosság, a sebesség és a hitelesség. MPP architektúra a kötethez.
- Data Warehouses – statikus séma, lassan fejlődő adatkészlet
- MPP Database, mint a Greenplum, Exadata, Teradata, Netezza, Vertica stb.
- Hadoop Based Solutions – nincs feltétel az adatkészlet szerkezetére vonatkozóan.
- Tipikus minta: HDFS, MapReduce (crunch), visszakeresés a HDFS-ből
- Batch- alkalmas elemző/nem interaktív
- Hangerő: CEP streaming adatok
- Tipikus választások – CEP termékek (pl. Infostreams, Apama, MarkLogic stb.)
- Kevesebb gyártásra kész – Storm/S4
- NoSQL Databases – (oszlop és kulcsérték): A legalkalmasabb az adattárház/adatbázis elemző kiegészítőjeként
1. nap: -3. foglalkozás: Bevezetés a Big Data-2
NoSQL megoldások
- KV Store – Keyspace, Flare, SchemaFree, RAMCloud, Oracle NoSQL Database (OnDB)
- KV Store - Dynamo, Voldemort, Dynomite, SubRecord, Mo8onDb, DovetailDB
- KV Store (hierarchikus) - GT.m, gyorsítótár
- KV Store (megrendelve) - TokyoTyrant, Lightcloud, NMDB, Luxio, MemcacheDB, Actord
- KV gyorsítótár - Memcached, újragyorsított, koherencia, végtelen, EXtremeScale, JBoss gyorsítótár, sebesség, terracoqua
- Tuple Store - Gigaspaces, Coord, Apache River
- Database objektum – ZopeDB, DB40, Shoal
- Dokumentumtár - CouchDB, Cloudant, Couchbase, MongoDB, Jackrabbit, XML-Databases, ThruDB, CloudKit, Prsevere, Riak-Basho, Scalaris
- Wide Columnar Store – BigTable, HBase, Apache Cassandra, Hypertable, KAI, OpenNeptune, Qbase, KDI
Változatos adatok: Bevezetés a Data Cleaning kiadáshoz a Big Data-ban
- RDBMS – statikus szerkezet/séma, nem segíti elő az agilis, felfedező környezetet.
- NoSQL – félig strukturált, elegendő struktúra az adatok pontos séma nélküli tárolására az adatok tárolása előtt
- Adattisztítási problémák
1. nap : 4. foglalkozás: Big Data Bevezetés-3 : Hadoop
- Mikor válassza ki a Hadoop-t?
- STRUKTURÁLT – A vállalati adattárházak/adatbázisok hatalmas mennyiségű adat tárolására képesek (áron), de struktúrát szabnak meg (nem jó az aktív feltáráshoz)
- FÉLSZERKEZETT adatok – nehéz megcsinálni a hagyományos megoldásokkal (DW/DB)
- Raktári adatok = HATALMAS erőfeszítés és statikus még a megvalósítás után is
- Az adatok sokféleségéért és mennyiségéért, árucikk hardveren – HADOOP
- A H/W árucikk szükséges egy Hadoop fürt létrehozásához
A Map Reduce /HDFS bemutatása
- MapReduce – a számítástechnika elosztása több szerveren
- HDFS – az adatokat helyileg elérhetővé teszi a számítási folyamat számára (redundanciával)
- Adatok – lehetnek strukturálatlanok/séma nélküliek (ellentétben az RDBMS-szel)
- A fejlesztő felelőssége az adatok értelmezésében
- Programming MapReduce = munka a Java-el (előnyök/hátrányok), adatok manuális betöltése HDFS-be
2. nap: Session-1.1: Spark: Memóriában elosztott adatbázis
- Mi az a „memóriában” feldolgozás?
- Spark SQL
- Spark SDK
- Spark API
- RDD
- Spark Lib
- Hanna
- Meglévő Hadoop rendszer áttelepítése a Sparkba
2. nap munkamenet -1.2: Vihar - Valós idejű feldolgozás a Big Data-ban
- Streamek
- Csírák
- Csavarok
- Topológiák
2. nap: 2. munkamenet: Big Data Management Rendszer
- Mozgó alkatrészek, számítási csomópontok indítása/hiba :ZooKeeper - Konfigurációs/koordinációs/elnevezési szolgáltatásokhoz
- Összetett folyamat/munkafolyamat: Oozie – kezelheti a munkafolyamatot, a függőségeket, a láncszemeket
- Telepítés, konfigurálás, fürtkezelés, frissítés stb (rendszergazda) :Ambari
- Felhőben: Whirr
- Fejlődő Big Data platform eszközök a követéshez
- ETL réteg alkalmazási problémák
2. nap: 3. munkamenet: Prediktív elemzés a Business Intelligenciában -1: Alapvető technikák és gépi tanulás alapú BI :
- Bevezetés a gépi tanulásba
- Osztályozási technikák elsajátítása
- Bayes-predikciót előkészítő képzési fájl
- Markov véletlenszerű mező
- Felügyelt és felügyelet nélküli tanulás
- Funkció kivonás
- Támogatja a Vector gépet
- Neurális hálózat
- Megerősítő tanulás
- Big Data nagy változós probléma - Véletlenszerű erdő (RF)
- Reprezentációs tanulás
- Mély tanulás
- Big Data Automatizálási probléma – Multi-model ensemble RF
- Automatizálás a Soft10-M-en keresztül
- LDA és témamodellezés
- Agile tanulás
- Ügynök alapú tanulás - Példa a Telco működéséből
- Elosztott tanulás – Példa a Telco működéséből
- Bevezetés a nyílt forráskódú prediktív elemzési eszközökbe: R, Rapidminer, Mahut
- Skálázhatóbb Analytic-Apache Hama, Spark és CMU Graph labor
2. nap: Session-4 Prediktív analitikai ökoszisztéma-2: Gyakori prediktív analitikai problémák a következőben: Telecom
- Insight analitika
- Vizualizációs elemzés
- Strukturált prediktív analitika
- Strukturálatlan prediktív analitika
- Ügyfélprofilalkotás
- Ajánlás Motor
- Mintaészlelés
- Szabály/forgatókönyv felfedezése – kudarc, csalás, optimalizálás
- A kiváltó ok feltárása
- Érzelemelemzés
- CRM-elemző
- Hálózati elemzés
- Szövegelemzés
- Technológiával támogatott felülvizsgálat
- Csaláselemző
- Valós idejű elemző
3. nap: 1. munkamenet: Hálózati működés elemzése – hálózati hibák, szolgáltatásmegszakítások metaadatokból, IPDR-ből és CRM-ből eredő okok elemzése:
- CPU-használat
- Memóriahasználat
- QoS sorhasználat
- Eszköz hőmérséklete
- Interfész hiba
- IoS verziók
- Útvonali események
- A késleltetési idő eltérései
- Syslog analytics
- Csomagvesztés
- Terhelési szimuláció
- Topológia következtetés
- Teljesítményküszöb
- Készülékcsapdák
- IPDR (IP részletes rekord) gyűjtése és feldolgozása
- IPDR adatok felhasználása az előfizetői sávszélesség-felhasználáshoz, a hálózati interfész használatához, a modem állapotához és a diagnosztikához
- HFC információ
3. nap: 2. munkamenet: Eszközök a hálózati szolgáltatáshiba elemzéséhez:
- Hálózati összefoglaló irányítópult: nyomon követheti az általános hálózati telepítéseket, és nyomon követheti szervezete fő teljesítménymutatóit
- Csúcsidőszakelemzési irányítópult: ismerje meg a csúcskihasználást eredményező alkalmazás- és előfizetői trendeket, helyspecifikus részletességgel
- Útválasztási hatékonysági irányítópult: szabályozza a hálózati költségeket és építsen üzleti eseteket tőkeprojektekhez az összekapcsolási és tranzitkapcsolatok teljes megértésével
- Valós idejű szórakoztatási irányítópult: elérheti a fontos mérőszámokat, beleértve a videómegtekintéseket, az időtartamot és az élmény videóminőségét (QoE)
- IPv6 Transition Dashboard: vizsgálja meg az IPv6 folyamatban lévő bevezetését a hálózaton, és nyerjen betekintést a trendeket vezető alkalmazásokba és eszközökbe
- 1. esettanulmány: Az Alcatel-Lucent Big Network Analytics (BNA) adatbányász
- Többdimenziós mobil intelligencia (m.IQ6)
3. nap : 3. munkamenet: Big Data BI a Marketing-hoz/Értékesítés – Értékesítés/marketing megértése az értékesítési adatokból: (Mindegyik élő prediktív elemző demóval jelenik meg)
- A legnagyobb sebességű ügyfelek azonosítása
- Ügyfelek azonosítása egy adott termékhez
- A megfelelő termékkészlet azonosítása az ügyfél számára (ajánlási motor)
- Piacszegmentációs technika
- Cross-Sale és upsale technika
- Ügyfélszegmentációs technika
- Árbevétel-előrejelzési technika
3. nap: 4. munkamenet: BI szükséges a Telco CFO irodájához:
- A Business pénzügyi igazgatóirodában szükséges analitikai munkák áttekintése
- Új befektetés kockázatelemzése
- Bevétel, profit előrejelzés
- Új ügyfélszerzés előrejelzése
- Veszteség-előrejelzés
- Pénzügyi csaláselemzés ( részletek a következő ülésen )
4. nap: 1. munkamenet: Csalásmegelőzési BI Big Data-tól a Telco-Fraud Analytic-ban:
- Sávszélesség-szivárgás / Sávszélesség-csalás
- Szállítói csalás/projektek túlterhelése
- Ügyfél-visszatérítés/csalási követelések
- Utazási költségtérítési csalások
4. nap: 2. munkamenet: A lemorzsolódás előrejelzésétől a lemorzsolódás megelőzéséig:
- 3 típusú lemorzsolódás: aktív/szándékos, forgó/véletlen, passzív akaratlan
- 3 besorolása a visszatartott ügyfeleknek: Teljes, Rejtett, Részleges
- A churn CRM-változóinak megértése
- Ügyfélviselkedési adatgyűjtés
- Ügyfélérzékelési adatgyűjtés
- Ügyféldemográfiai adatok gyűjtése
- CRM adatok tisztítása
- Strukturálatlan CRM-adatok (ügyfélhívások, jegyek, e-mailek) és ezek konvertálása strukturált adatokká a Churn elemzéshez
- Social Media A CRM új módja az ügyfél-elégedettségi index kinyerésének
- 1. esettanulmány: T-Mobile USA: Lemorzsolódás 50%-kal
4. nap : 3. munkamenet: A prediktív elemzés használata az ügyfelek elégedetlenségének kiváltó okainak elemzésére:
- 1. esettanulmány: Az elégedetlenség összekapcsolása a problémákkal – könyvelés, mérnöki hibák, például szolgáltatáskimaradás, gyenge sávszélesség-szolgáltatás
- 2. esettanulmány: Big Data Minőségbiztosítási irányítópult az ügyfél-elégedettségi index nyomon követésére különféle paraméterek alapján, mint például a hívások eszkalációja, a problémák kritikussága, a függőben lévő szolgáltatáskimaradási események stb.
4. nap: 4. munkamenet: Big Data Irányítópult a különféle adatok és megjelenítések gyors eléréséhez:
- Meglévő alkalmazásplatform integrálása Big Data Dashboard-tal
- Big Data menedzsment
- Esettanulmány a Big Data irányítópultról: Tableau és Pentaho
- Használja a Big Data alkalmazást a helyalapú hirdetés megjelenítéséhez
- Nyomon követési rendszer és menedzsment
5. nap : 1. munkamenet: Hogyan igazoljuk Big Data a BI bevezetését egy szervezeten belül:
- ROI meghatározása Big Data megvalósításhoz
- Esettanulmányok az elemzői idő megtakarítására az adatok gyűjtésére és előkészítésére – a termelékenység növekedése
- Esettanulmányok az ügyfelek lemorzsolódásából származó bevételszerzésről
- Bevételnyereség a helyalapú és egyéb célzott hirdetésekből
- Integrált táblázatkezelő módszerrel kb. kiadás vs. bevételnyereség/megtakarítás a Big Data megvalósításból.
5. nap: 2. munkamenet: Lépésről lépésre az örökölt adatrendszer Big Data-ra való cseréje. Rendszer:
- A gyakorlati Big Data Migrációs ütemterv megértése
- Milyen fontos információkra van szükség egy Big Data megvalósítás megtervezése előtt
- Milyen módszerekkel lehet kiszámítani az adatok mennyiségét, sebességét, változatosságát és valódiságát?
- Hogyan becsüljük meg az adatnövekedést
- Esettanulmányok a 2 Telco-ban
5. nap: 3. és 4. munkamenet: Big Data szállítók áttekintése és termékeik áttekintése. Q/A munkamenet:
- AccentureAlcatel-Lucent
- Amazon –A9
- APTEAN (korábban CDC szoftver)
- Cisco Rendszerek
- Cloudera
- Dell
- EMC
- GoodData Corporation
- Guavus
- Hitachi Data Systems
- Hortonworks
- Huawei
- HP
- IBM
- Informatika
- Intel
- Jaspersoft
- Microsoft
- MongoDB (Korábban 10Gen)
- MU Sigma
- Netapp
- Opera megoldások
- Oracle
- Pentaho
- Platfora
- Qliktech
- Kvantum
- Rackspace
- Revolution Analytics
- Salesforce
- SAP
- SAS Intézet
- Sisense
- Szoftver AG/Terracotta
- Soft10 automatizálás
- Splunk
- Sqrrl
- Supermicro
- Tableau Szoftver
- Teradata
- Gondoljon a Big Analyticsre
- Tidemark rendszerek
- VMware (Az EMC része)
Követelmények
- Alapvető ismeretekkel kell rendelkeznie az üzleti működésről és az adatrendszerekről a Telecom szakterületén
- Alapvető ismeretekkel kell rendelkeznie az SQL/Oracle vagy a relációs adatbázis kezelésében
- Statisztikai alapismeretek (Excel szinten)
35 Órák
Vélemények (3)
All the examples used and the lecturing style was on point even for a begginer i was able to understand and the training was so patient and always willing to go extra mile when in need of assistance.
Mathipa Chepape - Vodacom
Kurzus - Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers
All the examples used and the lecturing style was on point even for a begginer i was able to understand and the training was so patient and always willing to go extra mile when in need of assistance.
Mathipa Chepape - Vodacom
Kurzus - Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers
Understanding big data beter