Kurzusleírás

Bevezetés és az ARToolKit jelenlegi állapota

  • Az artoolkitX története és fejlődése, nyílt forrású karbantartás
  • Markeralapú vs. természetes jellegű követés, vonalkód-marker támogatás
  • Támogatott platformok (Android, iOS, asztali), plugin-integrációk (Unity, OpenSceneGraph)

Környezet beállítása

  • artoolkitX telepítése, SDK-k mobil platformokra
  • Unity vagy OpenSceneGraph integráció beállítása
  • Kamera, GPS, kompasz és fájlhozzáférés engedélyek konfigurálása

Marker, kalibráció és természetes jellegű követés

  • Négyzetes és vonalkód-marker létrehozása és használata
  • Természetes jellegű követés (NFT): elvek és munkamenetek
  • Kamera kalibráció, torzítás javítása, stereokamera támogatás

Virtuális tartalom áthelyezése és renderelése

  • 2D és 3D tartalom áthelyezése élő kamerakép fölé
  • Világítás, eltakarás és shader alapok valósághű rendereléshez
  • Mobil teljesítmény-közvetítő: képsorgyorsaság és memóriahasználat optimalizálása

Érzékelő integráció és külső bemenetek

  • GPS és kompasz adat használata az AR tartalom elhelyezéséhez a valós világban
  • Kamera tulajdonságok hozzáférése, fokuszhossz és érzékelő kalibráció felismerése
  • OpenCV integrációja képelőfeldolgozáshoz és javításokhoz (pl. szűrők, stabilizáció)

Külső motorok használata (Unity / OpenSceneGraph)

  • Unity projekt beállítása ARToolKit plugin-nel
  • ARToolKit marker/NFT követési adat szinkronizálása Unity jelenetekbe
  • OpenSceneGraph használata fejlett renderelésre vagy GPU alapú 3D tartalomhoz

Hibaelhárítás, teljesítmény és telepítés

  • Gyakori problémák: világítás, marker felismerési hiba, késések
  • Mobil optimalizálás: textúra méretek, többszálas művelet, memóriahasználat
  • Csomagolás Android / iOS-ra, tesztelés igazi eszközökön, hibakereső eszközök

Összefoglalás és következő lépések

Követelmények

  • Bármely nyelvben való programozási tapasztalat
  • Alapvető ismeretek a 3D grafikáról vagy renderelési koncepciókról
  • Ismerőség a mobilfejlesztési környezet beállításával

A célközönség

  • Mobil és AR fejlesztők
  • Számítógépes látási mérnökök
  • Interaktív média fejlesztők
 7 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Vélemények (5)

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák