Kurzusleírás
Bevezetés
1. hét: Mobile Development áttekintése
- Mobil ökoszisztémák és platformok
- A mobil operációs rendszerek áttekintése (iOS és Android)
- Főbb különbségek a iOS, Android és a többplatformos fejlesztés között
- Népszerű alkalmazásboltok (Apple App Store, Google Play Store)
- Bevezetés a natív, hibrid és platformok közötti fejlesztésbe
- Natív vs hibrid vs cross-platform
- Az egyes fejlesztési módszerek előnyei és kihívásai
- A Swift (iOS esetén), Kotlin (Android esetén) és React natív (platformok közötti) áttekintése
- A kód lefordítása mobilplatformokra (JavaSzkriptből natív kódba a React Natívban)
- Programming Alapok
- Bevezetés a programozási fogalmakba (változók, adattípusok, függvények, vezérlési folyamat)
- A Swift, Kotlin és Java szkript szintaxisának összehasonlítása
- Egyszerű programok írása Swift, Kotlin és JavaScript segítségével
- Fejlesztési környezetek beállítása
- Az Xcode és a Android Studio telepítése
- React Natív CLI és Expo beállítása
- Alapvető „Hello World” alkalmazások futtatása szimulátorokon és emulátorokon
2. hét: Bevezetés a Swift, Kotlin és Java szkriptbe
- Swift Programming – iOS
- Változók, konstansok és adattípusok a Swift-ben
- Control flow utasítások (
if
,switch
, hurkok) - Funkciók és paraméterek a Swift-ben
- Az Xcode felületének és a Swift játszótereknek bemutatása
- Kotlin Programming – Android
- Változók, adattípusok és függvények a Kotlin-ben
- A Kotlin nullbiztonságának megértése
- Az áramlási és hurokszerkezetek szabályozása
- Bevezetés a Android Studio felületébe és a Kotlin Playgroundba
- JavaForgatókönyv a React Native számára
- Változók, állandók és vezérlőfolyamatok a JavaScriptben
- Az ES6 jellemzői: nyílfüggvények, sablonliterálok és strukturálás
- Alapvető JavaScript programok írása és futtatása a React Native nyelven az Expo segítségével
3. hét: iOS Felhasználói felület tervezése
- UI Element itt: iOS
- Az UIKit és a SwiftUI bemutatása
- UI-elemek, például gombok, címkék és szövegmezők hozzáadása és testreszabása
- Az Interface Builder használata a felhasználói felület megtervezéséhez
- Forgatókönyvekkel való munka és többképernyős felhasználói felület tervezése
- Automatikus elrendezés és megszorítások
- Az automatikus elrendezési rendszer megértése
- Megszorítások használata az adaptív elrendezésekhez különböző képernyőméreteken
- Veremnézetek létrehozása és a felhasználói felület elemeinek dinamikus módosítása
- SwiftA felhasználói felület alapjai
- Bevezetés a deklaratív felhasználói felület kialakításába a SwiftUI-ban
- Egyszerű felhasználói felület-összetevők készítése SwiftUI használatával
4. hét: Android Felhasználói felület tervezése
- XML Elrendezések itt: Android
- Bevezetés a XML alapú elrendezésbe
- Gyakori elrendezések használata: LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout
- UI-elemek hozzáadása és testreszabása: gombok, szövegnézetek, képnézetek
- A ConstraintLayout használata reszponzív és dinamikus elrendezésekhez
- Anyagtervezés
- Az anyagtervezési elvek integrálása (színek, ikonok, tipográfia)
- Anyagi összetevők használata (gombok, lebegő akciógombok, kártyák)
- Témák és stílusok megvalósítása Android alkalmazásokhoz
5. hét: React Natív felhasználói felület kialakítása
- React Natív Flexbox elrendezés
- A Flexbox megértése a reszponzív elrendezéshez
- Oszlop- és soralapú elrendezések készítése
- UI összetevők stílusa Flexbox tulajdonságokkal (justifyContent, alignItems stb.)
- React Natív összetevők
- Az alapvető összetevők, például
Text
,View
,TextInput
ésButton
használata - Interaktív UI-elemek, például űrlapok és gombok létrehozása
- A
ScrollView
összetevő használata dinamikus tartalomhoz
- Az alapvető összetevők, például
6. hét: Adatkezelés itt: iOS és Android
- iOS Adatkezelés
- A UserDefaults használata az egyszerű adatmegmaradás érdekében
- Az összetett adatok helyi tárolására szolgáló alapadatok bemutatása
- Adatok lekérése API-kból az URLSession használatával
- A JSON-adatok elemzése és megjelenítése a felhasználói felületen
- Android Adatkezelés
- A SharedPreferences használata kis mennyiségű adat tárolására
- Az SQLite és a Room Persistence Library bemutatása adatbázisok kezelésére
- Adatok lekérése API-kból a Retrofit segítségével
- JSON elemzése és API-válaszok kezelése
7. hét: React Natív állapot Management és API-k
- Állapot és kellékek React Native
- Adatfolyam kezelése React Natív komponenseken belül
-
useState
hook használata a helyi összetevő állapotának kezelésére - Adattovábbítás a szülő és a gyermek összetevők között kellékeken keresztül
- Adatok lekérése a React natív nyelven
- A Fetch API és az Axios használata HTTP-kérésekhez
- A lekért adatok megjelenítése listákban (
FlatList
,SectionList
segítségével) - Megmaradt adatok helyben az AsyncStorage használatával a React Native-ban
8. hét: Navigáció itt: iOS és Android
- iOS Navigáció
- Bevezetés a navigációs vezérlőkbe és több képernyő kezelésébe
- Sebességek használata a nézetvezérlők közötti átmenethez
- Adattovábbítás a nézetvezérlők között
- A TabBar és a NavigationBar megvalósítása a strukturált navigációhoz
- Android Navigáció
- Az Activities és az Intents funkciók használata többképernyős alkalmazásokhoz
- Adattovábbítás Activiti között a Bundles használatával
- Navigációs fiók és BottomNavigationView létrehozása
- Töredékek megvalósítása a rugalmas felhasználói felület navigációhoz
9. hét: Navigáció React natív nyelven
- React Navigációs alapismeretek
- Telepítés és beállítás React Navigáció
- A Stack Navigator használata képernyőátmenetekhez
- A Tab Navigator és a Drawer Navigator megvalósítása az összetett navigációhoz
- Paraméterek átadása a képernyők között és a navigációs állapot kezelése
10. hét: Speciális funkciók
- iOS Speciális funkciók:
- Alapvető hely és térképek
- Accessaz eszköz helyének meghatározása a központi hellyel
- Térképek megjelenítése a MapKit segítségével
- A földrajzi helymeghatározás és a felhasználó helyének nyomon követése
- Fényképezőgép és média
- Accessaz eszköz kamerájával és fotókönyvtárával
- Képek rögzítése és megjelenítése az UIImagePickerController segítségével
- Médiafájlok tárolása és visszakeresése
- Alapvető hely és térképek
- Android Speciális funkciók
- Helyszín és térképek
- Az Google Maps API használata a térképek és a felhasználó helyének megjelenítéséhez
- AccessGPS adatok kezelése és a földrajzi helymeghatározás kezelése
- Fényképezőgép és média
- A CameraX használata fotók készítésére és a kameraengedélyek kezelésére
- Képek megjelenítése és adathordozók kezelése
- Helyszín és térképek
- React Natív speciális szolgáltatások
- React Natív térképek
- Térképek integrálása
react-native-maps
segítségével - Hely alapú szolgáltatások kezelése (földrajzi helymeghatározás, útvonaltérkép)
- Térképek integrálása
- Kamera és média hozzáférés
- A React Native Camera könyvtár használata fényképek készítéséhez
- Accessaz eszköz médiatárolása és fájlok kezelése
- React Natív térképek
11. hét: Hibakeresés és tesztelés
- iOS Hibakeresés és tesztelés
- Xcode debugger használata
- Töréspontok beállítása és a változók vizsgálata az Xcode-ban
- A konzol használata valós idejű hibakereséshez
- Gyakori hibakeresési problémák és megoldásuk
- Egységteszt itt: iOS
- Egységtesztek írása és futtatása XCTest keretrendszerrel
- Objektumok kigúnyolása és a felhasználói felület összetevőinek tesztelése
- Xcode debugger használata
- Android Hibakeresés és tesztelés
- A Logcat használata a Android Studio-ban
- A hibák naplózása és elemzése a Logcat segítségével
- Android alkalmazások hibakeresése töréspontokkal
- Egységteszt itt: Android
- Íróegység-tesztek JUnit segítségével
- Android UI összetevők tesztelése Espresso-val
- A Logcat használata a Android Studio-ban
- React Natív hibakeresés és tesztelés
- React Natív hibakereső eszközök
- A Chrome DevTools és a React Native Debugger használata valós idejű hibakereséshez
- Konzolnaplók és hálózati kérések vizsgálata
- Unit testing in React Native
- Írási egységtesztek Jest és enzim segítségével
- Tesztelés React Natív összetevők és tesztesetek kezelése
- React Natív hibakereső eszközök
12. hét: Alkalmazástelepítés és Capstone Project
- Telepítés és elosztás
- iOS Az App Store beküldése
- Alkalmazás előkészítése terjesztésre (ikonok, tanúsítványok, kiépítési profilok)
- Az App Store Connect használatával küldje el az alkalmazást felülvizsgálatra
- A TestFlight használata béta teszteléshez
- Android Play Áruház beküldése
- Az APK előkészítése és az alkalmazás aláírása terjesztésre
- Az Google Play Console használata az alkalmazások beküldéséhez és nyomon követéséhez
- A Play Áruház irányelveinek és irányelveinek megértése
- iOS Az App Store beküldése
- Capstone projektfejlesztés
- Végső projektfejlesztés
- Ön által választott, teljesen működőképes alkalmazás létrehozása
- Speciális funkciók, például API-hívások, navigáció, média és helymeghatározás
- A végső alkalmazás bemutatása és demója a társaknak és az oktatóknak
- Végső projektfejlesztés
Összegzés és a következő lépések
Követelmények
- A programozási fogalmak alapvető ismerete
- A JavaScript alapismeretei
Közönség
- Mobil fejlesztők
- Programozók
Vélemények (5)
Edward nagyszerű segítő
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Kurzus - Ionic 4 and Angular for Developers
Gépi fordítás
A kedvenc részem a kérdés és válasz az urammal. Jose. Nagyon hozzáértő és tudja a választ kérdéseinkre.
John Henry - Toyota Motor Philippines
Kurzus - .NET MAUI (Intermediate)
Gépi fordítás
Talán több gyakorlat is jobb lenne a tanuláshoz, de az idő kevés volt
Gianpiero Arico' - Urmet Spa
Kurzus - Embedded Linux Systems Architecture
Gépi fordítás
Miguel's knowledge of the subject was extensive. He made the training easy to understand and the flow was balanced; adding on to each section with new features as needed. He covered everything that was asked and answered each and every question thoroughly. It was a very pleasant experience.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Kurzus - Flutter Development Bootcamp with Dart
The trainer was enthusiastic, kind, and loved the topic