Kurzusleírás
Bevezetés
1. hét: Bevezetés a Mobile Development-be
- Mobilalkalmazások ökoszisztémája és trendjei
- Bevezetés a mobilalkalmazások világába (iOS és Android)
- A natív, a hibrid és a többplatformos alkalmazások közötti különbségek
- A mobilalkalmazás-fejlesztési munkafolyamat és eszközök áttekintése
- Natív vs cross-platform fejlesztés
- Főbb különbségek az egyetlen platformra (natív) és több platformra (platformokon átívelő) való alkalmazások fejlesztése között
- Az egyes megközelítések előnyei és hátrányai
- A gyakori natív platformok (iOS, Android) és a többplatformos eszközök (React Natív, Flutter) áttekintése
- Bevezetés a Javaforgatókönyvbe Programming
- A JavaScript alapvető szintaxisa és szerkezete
- Változók, konstansok és adattípusok (szám, karakterlánc, logikai érték, objektum)
- Operátorok és kifejezések
- Control flow:
if
,else
,switch
- Bevezetés a funkciókba és a hatókörbe (globális vs helyi hatókör)
- Az Xcode beállítása iOS fejlesztéshez
- Bevezetés az Xcode IDE-be: felület, eszközök és munkafolyamat
- Az Xcode telepítése és az iOS szimulátor futtatása
- Bevezetés a Swift programozási nyelvbe
- Egy alap Swift alkalmazás megírása és futtatása az iOS szimulátoron
- A Android Stúdió beállítása Android fejlesztéshez
- A Android Studio telepítése és a környezet beállítása
- A Android emulátor konfigurálása és használata
- Bevezetés a Kotlin programozási nyelvbe és az alapvető szintaxisba
- Egy alap Kotlin alkalmazás megírása és futtatása a Android emulátoron
- React Natív fejlesztési környezet beállítása
- A Node.js és React natív CLI telepítése
- Bevezetés az Expo-ba és projekt létrehozása az Expo segítségével
- Egy egyszerű „Hello World” alkalmazás futtatása iOS és Android emulátorokon egyaránt
2. hét: iOS és Android Alapok
- A Swift és az Xcode IDE bemutatása
- Változók és adattípusok a Swift-ben (Int, Float, String, Bool stb.)
- Konstansok
let
vel és változókvar
- Control flow utasítások (
if
,switch
, hurkok) - Funkciók és paraméterek a Swift-ben
- Hibakezelés itt: Swift
- Felhasználói felület tervezése iOS
- A storyboardok és az Xcode Interface Builder bemutatása
- Alkalmazáselrendezések tervezése az automatikus elrendezés és megszorítások használatával
- UI összetevők hozzáadása: gombok, címkék, szövegmezők, képek
- Felhasználói interakciók és események (pl. gombkattintások) kezelése
- Egyszerű bejelentkezési űrlap létrehozása és a felhasználói bevitel érvényesítése
- Bevezetés a Kotlin és Android Studio IDE-be
- Alap Kotlin szintaxis (változók, adattípusok és függvények)
- A Kotlin null biztonsági és adatosztályainak megértése
- Bevezetés az Android alkalmazás architektúrába és összetevőibe (Activitiek, töredékek)
- A tevékenység életciklusának kezelése Android alkalmazásokban
- Felhasználói felület tervezése itt: Android
- Android UI-k tervezése XML elrendezési fájlokkal
- Elrendezéskezelőkkel való munka (LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout)
- Interaktív komponensek hozzáadása (gombok, szövegnézetek, szövegek szerkesztése)
- A Java/Kotlin használata a felhasználói beviteli és tevékenységváltások kezelésére
- Bejelentkezési űrlap készítése beviteli ellenőrzéssel
- A hibakeresés alapjai az Xcode-ban és a Android Studioban
- A töréspontok, naplók és a hibakereső konzol használata
- Általános hibakereső eszközök és technikák iOS számára (Xcode Instruments, Simulator)
- Általános hibakereső eszközök a Android számára (Logcat, Android Debug Bridge)
- Alkalmazások tesztelése és futtatása valódi eszközökön
- Fizikai eszközök csatlakoztatása az Xcode-hoz és a Android Studio-hoz
- Alkalmazások telepítése fizikai eszközökön (iPhone és Android telefon)
- Különböző hálózati feltételek, akkumulátorszintek és teljesítménymutatók szimulálása
3. hét: Platformok közötti fejlesztés React natív használatával
- A React Native és a JavaScript for Mobile bemutatása
- Mi az React Native és miért érdemes használni?
- Áttekintés arról, hogy a React Native hogyan fordítja le a Javascriptet natív kódra
- JSX szintaxis: HTML-szerű struktúrák írása JavaScriptben
- React komponensek: Funkcionális vs. osztály alapú komponensek
- Állapot és támasztékok: Adatfolyam kezelése React Natív komponenseken belül
- Styling in React Native
- A Flexbox bemutatása és jelentősége az elrendezés tervezésében
- Reszponzív elrendezések létrehozása az iOS és a Android számára
- Platform-specifikus stílus alkalmazása React Native
Platform
moduljával
- React Navigáció a többplatformos alkalmazásokhoz
- A React navigáció és a navigációs tárolók bemutatása
- Stack Navigáció létrehozása képernyőátmenetekhez
- A Tab and Drawer navigáció megvalósítása összetettebb alkalmazásokhoz
- Adatátvitel a képernyők között és a navigációs állapotok kezelése
- AccessNative Device Features
- Az eszköz olyan funkcióinak használata, mint a kamera és a hely React Native
- Olyan API-k integrálása, mint a Geolocation, a Camera és az AsyncStorage
- Az eszköz hardveréhez való hozzáférési engedélyek kezelése (iOS és Android eltérés)
- Az adatok helyi tárolása az AsyncStorage segítségével, és harmadik féltől származó könyvtárak integrálása a tartósság érdekében
- Alkalmazások előkészítése telepítésre
- Alkalmazásbeállítások konfigurálása éles használatra az Xcode és a Android Studio alkalmazásban
- APK-k készítése Android-hez és tesztelés valódi eszközökön
- iOS alkalmazás előkészítése az App Store beküldésre (alkalmazásikonok, aláíró tanúsítványok)
- A natív projektek befejezése React éles üzembe helyezéshez mindkét platformon
- Projekt záró bemutató
- A végső, többplatformos React natív alkalmazás bemutatása az osztálynak
- Visszajelzés gyűjtése és a lehetséges fejlesztések megvitatása
- Záró kérdezz-felelek ülés és záró megjegyzések
Összegzés és a következő lépések
Követelmények
- A programozási fogalmak alapvető ismerete
Közönség
- Mobil fejlesztők
- Programozók
Vélemények (5)
Edward nagyszerű segítő
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Kurzus - Ionic 4 and Angular for Developers
Gépi fordítás
A kedvenc részem a kérdés és válasz az urammal. Jose. Nagyon hozzáértő és tudja a választ kérdéseinkre.
John Henry - Toyota Motor Philippines
Kurzus - .NET MAUI (Intermediate)
Gépi fordítás
Talán több gyakorlat is jobb lenne a tanuláshoz, de az idő kevés volt
Gianpiero Arico' - Urmet Spa
Kurzus - Embedded Linux Systems Architecture
Gépi fordítás
Miguel ismerete a tárgyról széleskörű volt. A kiképzést könnyen érthetővé tette, és a folyamat kiegyensúlyozott volt; minden szakaszhoz új funkciókat adott hozzá, ahogy szükség volt rá. Bemutatta az összes kérdést, amelyre kérdeztek, és minden kérdésre részletesen válaszolt. Egy nagyon kellemes élmény volt.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Kurzus - Flutter Development Bootcamp with Dart
Gépi fordítás
A tanár lelkes, kedves és szeretett a témában
Isaac Murphy - Royal New Zealand Airforce
Kurzus - Build Native iOS and Android Apps with Flutter
Gépi fordítás