Kurzusleírás

Bevezetés

1. hét: Bevezetés a Mobile Development-be

  • Mobilalkalmazások ökoszisztémája és trendjei
    • Bevezetés a mobilalkalmazások világába (iOS és Android)
    • A natív, a hibrid és a többplatformos alkalmazások közötti különbségek
    • A mobilalkalmazás-fejlesztési munkafolyamat és eszközök áttekintése
  • Natív vs cross-platform fejlesztés
    • Főbb különbségek az egyetlen platformra (natív) és több platformra (platformokon átívelő) való alkalmazások fejlesztése között
    • Az egyes megközelítések előnyei és hátrányai
    • A gyakori natív platformok (iOS, Android) és a többplatformos eszközök (React Natív, Flutter) áttekintése
  • Bevezetés a Javaforgatókönyvbe Programming
    • A JavaScript alapvető szintaxisa és szerkezete
    • Változók, konstansok és adattípusok (szám, karakterlánc, logikai érték, objektum)
    • Operátorok és kifejezések
    • Control flow: if , else , switch
    • Bevezetés a funkciókba és a hatókörbe (globális vs helyi hatókör)
  • Az Xcode beállítása iOS fejlesztéshez
    • Bevezetés az Xcode IDE-be: felület, eszközök és munkafolyamat
    • Az Xcode telepítése és az iOS szimulátor futtatása
    • Bevezetés a Swift programozási nyelvbe
    • Egy alap Swift alkalmazás megírása és futtatása az iOS szimulátoron
  • A Android Stúdió beállítása Android fejlesztéshez
    • A Android Studio telepítése és a környezet beállítása
    • A Android emulátor konfigurálása és használata
    • Bevezetés a Kotlin programozási nyelvbe és az alapvető szintaxisba
    • Egy alap Kotlin alkalmazás megírása és futtatása a Android emulátoron
  • React Natív fejlesztési környezet beállítása
    • A Node.js és React natív CLI telepítése
    • Bevezetés az Expo-ba és projekt létrehozása az Expo segítségével
    • Egy egyszerű „Hello World” alkalmazás futtatása iOS és Android emulátorokon egyaránt

2. hét: iOS és Android Alapok

  • A Swift és az Xcode IDE bemutatása
    • Változók és adattípusok a Swift-ben (Int, Float, String, Bool stb.)
    • Konstansok let vel és változók var
    • Control flow utasítások ( if , switch , hurkok)
    • Funkciók és paraméterek a Swift-ben
    • Hibakezelés itt: Swift
  • Felhasználói felület tervezése iOS
    • A storyboardok és az Xcode Interface Builder bemutatása
    • Alkalmazáselrendezések tervezése az automatikus elrendezés és megszorítások használatával
    • UI összetevők hozzáadása: gombok, címkék, szövegmezők, képek
    • Felhasználói interakciók és események (pl. gombkattintások) kezelése
    • Egyszerű bejelentkezési űrlap létrehozása és a felhasználói bevitel érvényesítése
  • Bevezetés a Kotlin és Android Studio IDE-be
    • Alap Kotlin szintaxis (változók, adattípusok és függvények)
    • A Kotlin null biztonsági és adatosztályainak megértése
    • Bevezetés az Android alkalmazás architektúrába és összetevőibe (Activitiek, töredékek)
    • A tevékenység életciklusának kezelése Android alkalmazásokban
  • Felhasználói felület tervezése itt: Android
    • Android UI-k tervezése XML elrendezési fájlokkal
    • Elrendezéskezelőkkel való munka (LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout)
    • Interaktív komponensek hozzáadása (gombok, szövegnézetek, szövegek szerkesztése)
    • A Java/Kotlin használata a felhasználói beviteli és tevékenységváltások kezelésére
    • Bejelentkezési űrlap készítése beviteli ellenőrzéssel
  • A hibakeresés alapjai az Xcode-ban és a Android Studioban
    • A töréspontok, naplók és a hibakereső konzol használata
    • Általános hibakereső eszközök és technikák iOS számára (Xcode Instruments, Simulator)
    • Általános hibakereső eszközök a Android számára (Logcat, Android Debug Bridge)
  • Alkalmazások tesztelése és futtatása valódi eszközökön
    • Fizikai eszközök csatlakoztatása az Xcode-hoz és a Android Studio-hoz
    • Alkalmazások telepítése fizikai eszközökön (iPhone és Android telefon)
    • Különböző hálózati feltételek, akkumulátorszintek és teljesítménymutatók szimulálása

3. hét: Platformok közötti fejlesztés React natív használatával

  • A React Native és a JavaScript for Mobile bemutatása
    • Mi az React Native és miért érdemes használni?
    • Áttekintés arról, hogy a React Native hogyan fordítja le a Javascriptet natív kódra
    • JSX szintaxis: HTML-szerű struktúrák írása JavaScriptben
    • React komponensek: Funkcionális vs. osztály alapú komponensek
    • Állapot és támasztékok: Adatfolyam kezelése React Natív komponenseken belül
  • Styling in React Native
    • A Flexbox bemutatása és jelentősége az elrendezés tervezésében
    • Reszponzív elrendezések létrehozása az iOS és a Android számára
    • Platform-specifikus stílus alkalmazása React Native Platform moduljával
  • React Navigáció a többplatformos alkalmazásokhoz
    • A React navigáció és a navigációs tárolók bemutatása
    • Stack Navigáció létrehozása képernyőátmenetekhez
    • A Tab and Drawer navigáció megvalósítása összetettebb alkalmazásokhoz
    • Adatátvitel a képernyők között és a navigációs állapotok kezelése
  • AccessNative Device Features
    • Az eszköz olyan funkcióinak használata, mint a kamera és a hely React Native
    • Olyan API-k integrálása, mint a Geolocation, a Camera és az AsyncStorage
    • Az eszköz hardveréhez való hozzáférési engedélyek kezelése (iOS és Android eltérés)
    • Az adatok helyi tárolása az AsyncStorage segítségével, és harmadik féltől származó könyvtárak integrálása a tartósság érdekében
  • Alkalmazások előkészítése telepítésre
    • Alkalmazásbeállítások konfigurálása éles használatra az Xcode és a Android Studio alkalmazásban
    • APK-k készítése Android-hez és tesztelés valódi eszközökön
    • iOS alkalmazás előkészítése az App Store beküldésre (alkalmazásikonok, aláíró tanúsítványok)
    • A natív projektek befejezése React éles üzembe helyezéshez mindkét platformon
  • Projekt záró bemutató
    • A végső, többplatformos React natív alkalmazás bemutatása az osztálynak
    • Visszajelzés gyűjtése és a lehetséges fejlesztések megvitatása
    • Záró kérdezz-felelek ülés és záró megjegyzések

Összegzés és a következő lépések

Követelmények

  • A programozási fogalmak alapvető ismerete

Közönség

  • Mobil fejlesztők
  • Programozók
 105 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Vélemények (5)

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák