Kurzusleírás

1. AR Alapok és Ökoszisztéma

  • Bevezetés az AR-be: Definíció, története és fejlődése. A VR, AR és MR (Kevert Valóság) különbségei.
  • AR Alkalmazások: Ipar áttekintés (Online üzemeltetés, Oktatás, Orvosi szolgáltatások, Játékok, Kereskedelmi).
  • Fő AR Technológiák: Követés (Tracking) – Kép követés, Sík detektálás, Világhellyel való követés, 6DOF vs. 3DOF.
  • Mobil Ökoszisztémák: Bevezetés az ARKit (iOS) és ARCore (Android)-ba. Lehetőségeik és korlátaik tárgyalása.
  • Fejlesztői Környezet: Unity telepítése és az AR Foundation konfigurálása.
  • Munka 1: Az első AR projekten dolgozás beállítása.

2. Pozíciós Követés és Objektum Elhelyezése

  • Világhellyel való követés alapjai: Függőleges és vízszintes síkok (Sík detektálás).
  • Bemeneti Kezelés: Érintési és gestus detektálás. AR-ban a Raycasting fogalma.
  • Munka 2: Valós világban 3D objektumok elhelyezése.
  • Objektum manipuláció: Felhasználói méretezés, forgatás és mozgatás a helyezett 3D modellek esetén.
  • Munka 3: Objektumokkal való interakció. Modell manipulációhoz vezető kontroller hozzáadása.
  • Állandó Anchors: AR sessziók mentése és betöltése.

3. Kép-alapú AR és Animáció

  • Kép követés: Elv, Referencia képek könyvtárának létrehozása.
  • Munka 4: Kép-alapú AR: Plakát vagy grafika detektálása és egy 3D modell vagy videó rajta illesztése.
  • Animáció és vizuális effektek: Animáció beépítése a 3D modellekbe. Partikula rendszerek használata az AR-ban.
  • Munka 5: Tervezés javítása. Animációk és egyszerű vizuális effektek hozzáadása.
  • Arc követés és Test követés: Szűrők létrehozásának bevezetése – működési elve, 3D maszkok.

4. Haladó Követés és UX/UI az AR-ban

  • 3D Objektum követés: Fizikai objektumok szkennelése és használata markereknek.
  • Elrejtettség: Virtuális objektumok valós objektumok mögé történő elrejtése – a valóság kulcsa.
  • Felhasználói felület (UX/UI) az AR-ban: Tervezési kihívások, 3D tervezés, információ elhelyezése a kijelzőn (HUD).
  • Munka 6: Felület és utasítások: Egy UI hozzáadása a projekthez, amely arra utasítja a felhasználót, hogy szkennelje be a teret.
  • AR Felhő és Közös Élmény: Több személyes AR sessziók bevezetése.
  • Teljesítmény optimalizálás: Tippek 3D modellek, textúrák és szkriptek számára.

5. Publikálás, Etika és a Jövő az AR-ban

  • AR alkalmazások tesztelése: Kihívások a tesztelésben (különböző világítási körülmények, környezetek, eszközök).
  • Alkalmazások publikálása: Exportálás és publikálási folyamat az Apple App Store-ban és Google Play Store-ban.
  • Jövőbeli tendenciák az AR-ban: WebAR, AR szemüveg technológiák (pl. HoloLens, Magic Leap), valamint a Kevert Valóság (MR) potenciálja.
  • Etika, Adatvédelem és Biztonság az AR-ban: Jogalkotási és etikai aspektusok felhasználói tér skannolásához és adatokhoz.
  • Záró projekt: A résztvevők készített projektek bemutatása, kihívások és tanulások megbeszélése.

 

Követelmények

  • Nem szükséges korábbi technikai ismeretek
  • Nem szükséges korábbi programozási tapasztalat
  • Tapasztalat markup nyelvekkel (HTML, XML stb.) előnyös lehet
 35 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák