Köszönjük, hogy elküldte érdeklődését! Csapatunk egyik tagja hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
Köszönjük, hogy elküldte foglalását! Csapatunk egyik tagja hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
Kurzusleírás
1. AR Alapok és Ökoszisztéma
- Bevezetés az AR-be: Definíció, története és fejlődése. A VR, AR és MR (Kevert Valóság) különbségei.
- AR Alkalmazások: Ipar áttekintés (Online üzemeltetés, Oktatás, Orvosi szolgáltatások, Játékok, Kereskedelmi).
- Fő AR Technológiák: Követés (Tracking) – Kép követés, Sík detektálás, Világhellyel való követés, 6DOF vs. 3DOF.
- Mobil Ökoszisztémák: Bevezetés az ARKit (iOS) és ARCore (Android)-ba. Lehetőségeik és korlátaik tárgyalása.
- Fejlesztői Környezet: Unity telepítése és az AR Foundation konfigurálása.
- Munka 1: Az első AR projekten dolgozás beállítása.
2. Pozíciós Követés és Objektum Elhelyezése
- Világhellyel való követés alapjai: Függőleges és vízszintes síkok (Sík detektálás).
- Bemeneti Kezelés: Érintési és gestus detektálás. AR-ban a Raycasting fogalma.
- Munka 2: Valós világban 3D objektumok elhelyezése.
- Objektum manipuláció: Felhasználói méretezés, forgatás és mozgatás a helyezett 3D modellek esetén.
- Munka 3: Objektumokkal való interakció. Modell manipulációhoz vezető kontroller hozzáadása.
- Állandó Anchors: AR sessziók mentése és betöltése.
3. Kép-alapú AR és Animáció
- Kép követés: Elv, Referencia képek könyvtárának létrehozása.
- Munka 4: Kép-alapú AR: Plakát vagy grafika detektálása és egy 3D modell vagy videó rajta illesztése.
- Animáció és vizuális effektek: Animáció beépítése a 3D modellekbe. Partikula rendszerek használata az AR-ban.
- Munka 5: Tervezés javítása. Animációk és egyszerű vizuális effektek hozzáadása.
- Arc követés és Test követés: Szűrők létrehozásának bevezetése – működési elve, 3D maszkok.
4. Haladó Követés és UX/UI az AR-ban
- 3D Objektum követés: Fizikai objektumok szkennelése és használata markereknek.
- Elrejtettség: Virtuális objektumok valós objektumok mögé történő elrejtése – a valóság kulcsa.
- Felhasználói felület (UX/UI) az AR-ban: Tervezési kihívások, 3D tervezés, információ elhelyezése a kijelzőn (HUD).
- Munka 6: Felület és utasítások: Egy UI hozzáadása a projekthez, amely arra utasítja a felhasználót, hogy szkennelje be a teret.
- AR Felhő és Közös Élmény: Több személyes AR sessziók bevezetése.
- Teljesítmény optimalizálás: Tippek 3D modellek, textúrák és szkriptek számára.
5. Publikálás, Etika és a Jövő az AR-ban
- AR alkalmazások tesztelése: Kihívások a tesztelésben (különböző világítási körülmények, környezetek, eszközök).
- Alkalmazások publikálása: Exportálás és publikálási folyamat az Apple App Store-ban és Google Play Store-ban.
- Jövőbeli tendenciák az AR-ban: WebAR, AR szemüveg technológiák (pl. HoloLens, Magic Leap), valamint a Kevert Valóság (MR) potenciálja.
- Etika, Adatvédelem és Biztonság az AR-ban: Jogalkotási és etikai aspektusok felhasználói tér skannolásához és adatokhoz.
- Záró projekt: A résztvevők készített projektek bemutatása, kihívások és tanulások megbeszélése.
Követelmények
- Nem szükséges korábbi technikai ismeretek
- Nem szükséges korábbi programozási tapasztalat
- Tapasztalat markup nyelvekkel (HTML, XML stb.) előnyös lehet
35 Órák