Kurzusleírás
1. modul
- Személyi kölcsönzési ajánlatok elemzése
- Milyen információkat kell megadniuk nekünk az ügyfeleknek?
- Milyen további információkat kell megadniuk az ügyfeleknek?
- Hogyan elemezzük ezeket az információkat, hogy ellenőrizzük azok hitelességét?
- A CAMPARI mint emlékeztető a személyi hitelezési javaslatok elemzéséhez
- Karakter : mit tudunk az ügyfélről – például banki múltjáról és korábbi hiteltörténetéről
- Képesség : honnan jönnek a törlesztések – milyen „tartalék” készpénze van az ügyfélnek a hiteltörlesztés finanszírozására?
- Margin : mi a helyes kamatláb a hitelezéshez – ez az a „bérleti díj”, amelyet az ügyféltől kérünk, hogy fizessen a pénzünkért, és amely a megfelelő kockázati fokot tükrözi
- Cél : miért kér hitelt az ügyfél – a bank számára elfogadható vásárlást vásárol/finanszíroz, és megfelelő-e a törlesztési idő az ilyen típusú vásárlásokhoz?
- Összeg : mennyit akar felvenni az ügyfél – hozzájárul-e valamivel a vételárhoz, vagy a bank 100%-os hitelt kér?
- Törlesztés : mi a törlesztési ütemezés – képes lesz-e az ügyfél fenntartani ezeket a törlesztéseket a hitel futamideje alatt?
- Biztosítás : milyen biztosítékot (fedezetet) várnánk – mennyire lesz könnyű prefektálni ezt a biztosítékot, amely megadja a banknak a kívánt „biztosítást”?
2. modul
Kölcsönhatás a hitelező és az ügyfél között
- A viselkedések megértése
- Hogyan alakítják viselkedésünket a korábbi interakciók (bankon belül és kívül egyaránt)?
- Hogyan alakul az ügyfeleink viselkedése is számos interakció hatására
- Hogyan biztosíthatjuk, hogy megértsük az ügyfelek viselkedését, és ami ugyanilyen fontos, ők megértsék a miénket…?
- Hatékony Communication
- Mit értünk hatékony Communication alatt?
- Hogyan befolyásolja a hatékony Communication az első benyomás?
- Hogyan befolyásolják a hatékony Communication-t a különböző kommunikációs módok: szemtől szemben / audio / e-mail / stb.?
- Kapcsolat kialakítása (és fenntartása).
- Az érzelmi intelligencia megértése az ügyfelekkel – és véletlenül a kollégákkal – való kapcsolat kialakításában (és fenntartásában)…
- GoLeman 5 lépésének használata az érzelmi intelligenciához az ügyfelekkel való interakciókban
- Öntudatosság
- Saját Management
- Motiváció
- Empátia
- Szociális készségek
- A kapcsolat szintjei – és azok elérése
- A berni kommunikációs modell – és kapcsolata a kapcsolattal
- Interjú technikák
- A megfelelő információk megszerzése
- Az információk pontosságának ellenőrzése a megbeszélések során
- Kihívó kétértelműségek (vagy helytelennek tűnő információk)
- Alternatívák kérése / Alternatívák felkínálása
- Hatékony hallási technikák
3. modul
- A döntés meghozatala
- Hogyan jutunk el a helyes döntéshez?
- Az „előnyök” és „hátrányok” egyensúlyozása
- A CAMPARI információk újraelemzése, majd…
- A hitelezés strukturálása
- A kölcsön beállítása úgy, hogy megfeleljen a hitel optimális „formájának”:
- Optimális a bank számára
- Optimális az ügyfél számára
- A megfelelő dokumentumok elkészítése és aláírása a pénz előlegezése előtt…
- A kölcsön beállítása úgy, hogy megfeleljen a hitel optimális „formájának”:
- Biztosítás
- Milyen biztosítékot tart megfelelőnek a bank ehhez a hitelezéshez?
- Készen áll a bank fedezet nélküli hitelezésre?
- Miért ne…?
- Milyen biztonságot kínál az ügyfél?
- Hogyan tökéletesíti a bank a biztonságot annak érdekében, hogy az megfelelő védelmet biztosítson nemteljesítés esetén?
- …és a visszatérítést!
- A kölcsön megfelelő felügyeleti folyamatának kialakítása annak biztosítása érdekében, hogy a visszafizetés mindig (a lehető legközelebb) az ütemezéshez legyen
- Milyen lépéseket kell tennünk, ha a törlesztés eltér a megbeszélt ütemezéstől
- Melyik szakaszban kezdünk el aggódni…?
4. modul
- A hitelportfólió figyelése
- Milyen rendszeres ellenőrzési folyamatokat kell bevezetnie a banknak a teljes Hitelportfólióban?
- Mik azok a korai figyelmeztető jelek, amelyeket a banknak keresnie kell?
- Valójában melyik szakaszban jelentenek ezek a korai figyelmeztető jelek, hogy a kölcsön (kölcsönök!) nincs rendben?
- Ügyfélkapcsolatok (újra megtekintve)
- Hogyan kommunikál a bank az ügyféllel most, amikor a hitelnyújtás nem a megbeszéltek szerint (és az elvárások szerint!) teljesít?
- Hogyan kell változnia ennek a kommunikációs folyamatnak a kezdeti kommunikációhoz képest, amikor a kölcsönről tárgyaltak?
- Átdolgozott interjútechnikák
- Tárgyalási készségek
- Milyen lépések szükségesek az ügyféllel való „tárgyaláshoz” a lehető legjobb megoldás érdekében – mind az ügyfél, mind a bank számára…?
- A bank rendelkezésére álló IVC-k (olcsó, értékes engedmények) és WAP-ok (Walk Away Positions) megértése a megállapodás megkötésekor
5. modul
- Rossz és kétes adósságok
- Hogyan dönti el a bank, hogy egy hitel most „rossz”?
- Milyen lépések szükségesek most a törlesztéshez?
- Mi változott most az eredeti CAMPARI értékelésben szereplő információkkal?
- Mi a jelenlegi CAMPARI értékelés?
- Hogyan tanulhat a bank a korábbi értékelésekből, amelyek – utólag visszagondolva – tévesnek bizonyultak?
- Hogyan kell a banknak átütemeznie a hitelszerződést?
- Mikor kezdje el a bank felismerni biztonságát?
- Milyen jogorvoslati lehetőségei vannak a banknak, ha visszafizetésre „kényszeríti” az ügyfelet…?
(Opcionális) 6. modul
A kurzus magában foglalhatja a kisvállalkozási hitelezés elemzését és döntéshozatalát is – egyéni vállalkozók, társaságok és jogi személyiség nélküli szervezetek számára
- Beleértve a hagyományosabb pénzügyi információforrások értékelését a mérlegeken, az eredménykimutatásokon és a pénzügyi előrejelzéseken keresztül
Vélemények (7)
I generally enjoyed the activity after each topic.
JOCELYN BARTOLOME - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás
All the topics are all informative and related to our daily life and work. So its really very helpful and useful .
EMMA GABRIEL - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás
I obtained a lot of information in my line of work most especially about leadership and how our system works.
HERMAN TENORIO - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás
The most like about the training is about the workshop so that we apply what i have learned about the topic.
Janette Base - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás
Doing the case study was particularly helpful. The self awareness bit was an eye opener. All in all a great training session.
Zandrea Cabal - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás
I genuinely was benefit from the group activity.
LOLITA DELA PENA - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás
I really was benefit from the campari / TRUST FORMULA.
VIRNA INTAL - Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Kurzus - Credit Risk Management for Consumer Lending
Gépi fordítás