Kurzusleírás

-1. modul: Bevezetés a régi OSS-be, Utazás az új virtualizált OSS-be

  • Element OSS, Voice/Video/Data/Enterprise
  • Tervezz és építs, gondoskodj és Karbantartás
  • Kábel, DSL, szélessáv, vezeték nélküli, gerinchálózat
  • FCAPS
  • Különböző típusú menedzsment: Folyamat, Hiba, Teljesítmény, Kapacitás, Forgalom, Munkaerő, Aktiválás/deaktiválás, Szolgáltatás teljesítése, Konfiguráció
  • Big Data az OSS/BOSS-ban: Valós idejű elemzés és döntéshozatal/ Precíz MARKETING: Értéknövelés célzása, lemorzsolódás csökkentése / Működési hatékonyság - Megelőző ügyfélszolgálat/ Előfizetőközpontú forgalomcsökkentés

2. modul: Bevezetés a különböző típusú örökölt hálózati szolgáltatásokba

  • Mi az a hálózat?
  • Csatlakozás orientált (áramkör kapcsolás)
  • Csatlakozás nélküli (csomag/cellaváltás)
  • Szolgáltatás minősége (QoS): átviteli sebesség, késleltetés, rezgés, csengetések és átirányítás
  • A nagy megbízhatóságot támogató technológiák: gyűrűk, kiegészítő hardver, átirányítás, további intelligencia
  • Hálózat Element (kapcsoló/router, átviteli adathordozó): csavart érpár, koax, száloptika, levegő
  • Technológiák: Szinkron digitális hierarchia (SDH), SONET, (PDH), architektúra: gyűrűk és vonalak
  • Sűrű hullámosztásos multiplexelés (DWDM)
  • Aszinkron átviteli mód (ATM), Frame Relay (F/R)
  • Integrált QoS-támogatás: Hang-, adat- és videojelekre vonatkozik
  • Csatlakozás orientált (PVC, SVC), Architektúra: Hierarchikus, Internet Protokoll (IP) Nagyon nagy sebesség – akár 10 GB
  • Kapcsolat nélküli: Architektúra: Irányított aciklikus gráf
  • Többrétegű szolgáltatás

3. modul: Hálózati Management Rendszer (NMS)-1: Protokollok, hibák, konfiguráció

  • Menedzser és ügynökök használata: Protokollok, például SNMP (Simple Network Management Protocol), TL1 (1. fordítási nyelv), MMI, Q3, CORBA: SNMP - Simple Network Management Protokoll
  • TCP/IP verem használata (SNMP over UDP over IP):
  • A Management információs bázis (MIB) használata: szabvány (több mint 2000) Kísérleti, Vállalatspecifikus, Gyártók saját tulajdonú MIB-eket határoznak meg és tesznek közzé, Szabvány IP-hálózatokhoz, és de-facto felügyeleti protokolllá válik, Használható hibákhoz, teljesítményekhez,
  • Konfiguráció: Az SNMPv3-nak nagyobb képességeket kellett tartalmaznia, A méretezhetőség és a biztonság terén hátrányok, számlázási közvetítés AMA vagy CDR tömeges átvitelével, SNMPv3-ban kezelendő biztonság
  • Hiba: Rendellenes működés észlelése, leválasztása és kijavítása
  • Konfiguráció: A konfiguráció módosítása, Információk gyűjtése az aktuális állapotról, Közlemények az állapot jelentős változásairól
  • Könyvelés: Az ügyfelek szolgáltatáshasználatának nyomon követése
  • Teljesítmény: statisztikai információkat gyűjt
  • Küszöbérték: Karbantartja és vizsgálja meg a rendszerállapot-előzmények naplóit
  • Biztonság: Biztonsági szolgáltatások és események létrehozása, értesítése, törlése és ellenőrzése
  • Hibakezelés – (mélyrehatóan): Riasztásfigyelés, Riasztás jelentése és összefoglalása, Hibaszűrés és -lokalizálás, Küszöbértékek használata, Hiba-előrejelzés, Riasztáskorreláció, Eseményviharok kezelése, A mögöttes hiba meghatározása, Javító intézkedések automatizálása, Hibajavítás, Továbbított riasztások (X) .733), Hibajegyek (X.790), Szervizteszt, áramkör, teszt, visszahurkolások
  • Configuration Management: Leltár Management, Az egyes entitások jelenlegi állapota – Mi érhető el, mi van használatban, mi a terv, az eszközbeállítások nyomon követése és működésük, kiépítés, konfigurációs információk meghatározása, attribútumértékek beállítása és módosítása, Erőforrások rendelkezésre bocsátása kérésre – Tervezés és hozzárendelés – Automatikus útkeresés, Kapcsolatok meghatározása és módosítása Hálózati műveletek kezdeményezése és befejezése
  • Szoftver terjesztése, óra beállítása
  • Trail Manager

Modul-4:: Hálózati Management Rendszer (NMS)-2: Számvitel, Teljesítmény, Biztonság (További részletek)

  • Számvitel: Az ügyfelek szolgáltatáshasználatának nyomon követése, használati nyilvántartások készítése - az erőforrások közé tartozik: Követelmények / Feladó / Fogadó - Csomagok száma/idő (díjalap az időalapú használat függvényében) - QoS követés, szolgáltatás, Communication létesítmények Computer hardver
  • Teljesítménymenedzsment: Teljesítményfigyelés – különböző mérőszámok minta, Forgalom eloszlása, Csomagtípusok százalékos aránya, Csomagméretek megoszlása, Késleltetés, Ütközések, CRC hibák, Eldobott csomagok, Csatorna kihasználtság, Teljesítmény Management Vezérlés, Riasztási küszöbök, Forgalomvezérlés, Teljesítmény Elemzés, Statisztikák rögzítése további elemzéshez - hálózati trendek. Forgalmi terhelés hatása, Stabil hálózat meghatározása
  • Biztonság: Felhasználókezelés - Access Biztonság, azonosítás, hitelesítés és engedélyezés, hatókör, funkcionalitás, ellenőrzési nyomvonal, biztonsági események nyomon követése és riasztások előállítása, adattitkosítás: nyilvános kulcs, privát kulcs, munkamenet kulcs, támadási kísérletek azonosítása és blokkolása, Rosszindulatú tartalmak blokkolása (vírusok, férgek stb.), Behatolás helyreállítása

5. modul: MIB támogatás és OSS, készlet Management rendszer

  • RFC1155 Az Management információ szerkezete RFC1157/ Egyszerű hálózat Management Protokoll /RFC1212 Tömör MIB definíciók /RFC1213 Management II. információs bázis (MIB II) /RFC1354 SNMP IP továbbítási táblázat /MIB RFC1447 Party MIB 25 az RSN1 Verzióhoz MIB az SNMPv2-hez RFC1471/ MIB a PPP kapcsolatvezérlő protokolljához RFC1472 /MIB a PPP biztonsági protokolljaihoz RFC1473/ MIB a PPP IP-hálózatvezérlő protokolljához RFC1474/ MIB a hídhálózati vezérlőprotokollhoz PPP RFC1493 Managed Objects hidakhoz /RFC1512 FDDI Management információs bázis/ RFC1643 Ethernet-szerű interfész típusa MIB
  • Az összes OSS-folyamat által használt modellszolgáltatás és hálózati leltár: Tervezés - Információ a jelenlegi és tervezett kapacitáshasználatról
  • Teljesítés - Szolgáltatás- és erőforrás-kiépítés, Biztosítás - Topológia alapú korreláció
  • Támogatás: Minden technológia > Minden szolgáltatás > Minden szállító > Automatikus felfedezés > A szolgáltatók mindig több leltári rendszerrel rendelkeznek
  • Fizikai és logikai leltár
  • Szolgáltatási leltár

6. modul: ETOM & OSS

Új generációs operációs rendszerek és szoftverek (NGOSS) vs Legacy – séta

ETOM14 az NGOSS-nak

  • Lazán csatolt elosztott rendszerek
  • Alkalmazási összetevők/újrahasználat
  • Technológiasemleges rendszerkeret technológia-specifikus megvalósításokkal
  • Interoperabilitás a szolgáltatói adatokkal/folyamatokkal
  • Lehetővé teszi az üzleti összetevők több újbóli felhasználását több üzleti forgatókönyvben
  • Munkafolyamat automatizálás

Örökség

  • A hagyományos operátorrendszer architektúra négy rétegből áll,
  • Business Támogatási rendszer (BSS) réteg, az ügyfelekre és a vállalkozásokra összpontosítva
  • partnerek. Kezeli a rendelési, előfizetői, árképzési, minősítési és számlázási információkat.
  • Operations Support System (OSS) réteg, amely termék-, szolgáltatás- és erőforráskészletek köré épül.
  • Hálózati réteg – hálózati elemekből és harmadik fél rendszereiből áll.
  • Integrációs réteg – az alkalmazások kommunikációjának és a megoldások általános rugalmasságának maximalizálása érdekében.
  • Stratégia, infrastruktúra és termék (SIP), amely magában foglalja a tervezést és az életciklus-menedzsmentet
  • A napi operatív irányítás magját lefedő műveletek
  • Enterprise Management, amely a vállalati vagy üzleti támogatási menedzsmentet foglalja magában
  • Piac, termék és ügyfél: Magas szintű kép a piacról és a vállalat kínálatáról
  • Szolgáltatás: A vállalkozás által kifejlesztett termékkomponensek
  • Erőforrás (alkalmazás, számítástechnika és hálózat): a szolgáltatás előállításához felhasznált
  • Szállító/Partner: Termékek és szolgáltatások biztosítása a vállalkozás számára a Szolgáltatás előállításához
  • 0. szint: Business Activiti, amelyek megkülönböztetik az operatív ügyfél-orientált folyamatokat a menedzsmenttől és a stratégiai folyamatoktól
  • 1. szint: Folyamatcsoportok, beleértve az üzleti funkciókat és a szabványos végpontok közötti folyamatokat
  • 2. szint: Alapfolyamatok, amelyek együttesen szolgáltatásfolyamokat és más végpontok közötti folyamatokat biztosítanak
  • 3. szint: Feladatok és a kapcsolódó részletes „sikermodell” üzleti folyamatfolyamatok
  • 4. szint: Lépések és a kapcsolódó részletes működési folyamatok hibafeltételekkel, valamint termék- és földrajzi változatokkal (ha szükséges)
  • 5. szint: Szükség esetén további bontás műveletekre és kapcsolódó működési folyamatokra

7. modul: Folyamat Management

  • Példa a folyamatra: MEGRENDELÉS TELJESÍTÉSE > A megrendelés tartalmazza: Szállítási dátum, Szolgáltatástípusok kombinációja, Helyszín
  • Folyamattervező
  • Ügyfélélmény – QoSMoS
  • Data Management
  • Kereslet Management Szolgáltatások
  • Tesztelési szolgáltatások
  • Social CRM (új területek)

8. modul: Kapacitás Management

  • Előretekintő kapacitástervezés: hosszú-/középtávú, felülről lefelé orientált megközelítés, tipikus felhasználási eset: - Előretekintő kapacitásterv - Mi lenne, ha analízis - Változások a hálózati struktúrában
  • Proaktív kapacitás Management: Közép-/rövid távra orientált, Folyamatos kihasználtság monitorozás, Adaptív kapacitásnövelés, Tipikus felhasználási esetek: - Kapacitástrendek elemzése - „Just-in-time” kapacitáskiigazítás - Dinamikus küszöbérték
  • A súlyossági küszöbértékek megkönnyítik a problémajelentést: A felhasználó által konfigurálható súlyossági szintek elősegítik a prioritások meghatározását, a kapacitásproblémák gyors meghatározását, Port, VLAN, adathordozó, tápellátás stb. Használható az aktuális vagy trendadatokkal szemben.

9. modul: Trend, Site & Gyakoriság Management

  • A hálózat megfelelő méretének biztosítása: Ismerje meg, mi van és hogyan használják, azonosítsa az alulkihasznált hálózatot, nézze meg, milyen új igények érkeznek, határozza meg, mit és mikor kell építeni
  • Lehetővé teszi a kezelő számára a „Szolgáltatáskész hálózat” > Csökkentse a kapacitáshiányokat és a rendelések kiesését/késleltetését
  • Telep Management: Modellezzük a telephely hasznos területét, azaz a berendezési helyiség kerületét és elrendezését
  • Áramellátás és HVAC: Modell tápegységek, generátorok, légkondicionáló egységek és képességeik
  • Management zóna: Az ellátás (pl. áramellátás) és a telephely azon részei közötti kapcsolatokat ábrázolja, amelyeket kiszolgál
  • A készülék elhelyezése: Győződjön meg arról, hogy a berendezés megfelelő helyre van felszerelve, megfelelő teljesítménnyel és hűtéssel
  • Google Map Integration

10. modul: Szolgáltatás teljesítése

  • Erőforrások kiosztása és aktiválása az új ügyfélszolgálatok támogatásához, pl. Quad lejátszási kínálat havi 100 dollárért, szélessáv – pl. 10 MB/sec hétköznap és 20 MB/sec hétvégén, hang – 1000 belföldi perc plusz nemzetközi hívások 10 c/perc áron > Vezeték nélküli – 1000 SMS, 500 belföldi hangperc és 1 GB adat. Ha túllépi, a költségek 1 c / SMS vagy hang percenként vagy MB > TV – 50 alapcsatorna és 4 sportcsatorna
  • Rendelésrögzítés: Az ügyfeleknek a szolgáltatások különböző kombinációinak felajánlása > Hang > Adatok > TV > Vezeték nélküli, Különféle díjcsomagokkal, Hangpercek, Adatsebesség, Adatmennyiség, TV-csatornák, SMS-ek száma, Több rendelési művelet támogatása, Biztosítás, módosítás, törlés, felfüggesztés, módosítás

11. modul: Aktiválás és munkaerő-menedzsment

  • Munkarendi kiosztás: Munkamegrendelések hozzárendelése, Típus/kategória, Helyszín és vezetési idő, Fontosság
  • Készségek: SLA, Elkötelezettségvállalási idők, Munkautasítás
  • Aktiválás: Aktiváló rendszerek használata a leltárrendszerek által meghatározott feladatok végrehajtására a megfelelő elemkezelő rendszer API-jával, FCAPS konfigurációs képességének használata, Automatikus műveletekhez használható

12. modul: Az OSS/BSS integráció legújabb trendjei, Big Data & IoT itt: Telecom

  • Az OSS/BSS virtualizálása
  • Fejlett analitikai és Big Data
  • Valós idejű elemzés és döntéshozatal
  • Precíz MARKETING: Értéknövelő célzás, lemorzsolódás csökkentése
  • Működési hatékonyság - Megelőző ügyfélszolgálat
  • Előfizető-centrikus forgalom tehermentesítése
  • Cell webhely optimalizálás
  • Dinamikus profilalkotás
  • Kattintson az Adatfolyam elemzése elemre

Opcionális 4. nap az Big Data Analyticsben az OSS-ben

Cél Marketing/ Ügyfél/előfizető megszerzése

  • A legnagyobb sebességű ügyfelek azonosítása
  • Ügyfelek azonosítása egy adott termékhez
  • A megfelelő termékkészlet azonosítása az ügyfél számára (ajánlási motor)
  • Piacszegmentációs technika
  • Cross-Sale és upsale technikák
  • Ügyfélszegmentációs technika
  • Árbevétel-előrejelzési technika

Lemorzsolódás Management és csökkentése

  • 3 típusú lemorzsolódás: Aktív/Szándékos, Rotációs/Véletlen, Passzív akaratlan
  • 3 besorolása a visszatartott ügyfeleknek: Teljes, Rejtett, Részleges
  • A churn CRM-változóinak megértése
  • Ügyfélviselkedési adatgyűjtés
  • Ügyfélérzékelési adatgyűjtés
  • Ügyféldemográfiai adatok gyűjtése
  • CRM adatok tisztítása
  • Strukturálatlan CRM-adatok (ügyfélhívások, jegyek, e-mailek) és ezek konvertálása strukturált adatokká a Churn elemzéshez
  • Social Media A CRM új módja az ügyfél-elégedettségi index kinyerésének
  • 1. esettanulmány: T-Mobile USA: Lemorzsolódás 50%-kal

Hálózati működés elemzése

Hálózati működés elemzése - hálózati hibák kiváltó okainak elemzése, szolgáltatás megszakítása
metaadatok, IPDR és CRM:

  • CPU-használat
  • Memóriahasználat
  • QoS sorhasználat
  • Eszköz hőmérséklete
  • Interfész hiba
  • IoS verziók
  • Útvonali események
  • A késleltetési idő eltérései
  • Syslog analytics
  • Csomagvesztés
  • Teljesítményküszöb
  • Készülékcsapdák
  • IPDR (IP részletes rekord) gyűjtése és feldolgozása
  • IPDR adatok felhasználása az előfizetői sávszélesség-felhasználáshoz, a hálózati interfész használatához, a modem állapotához és a diagnosztikához
  • HFC információ

Big Data OSS/BSS szállító/Platform – Összehasonlító tanulmány

  • IBM & COMVERSE OSS/BSS
  • Nyílt forráskódú Flexera OSS megoldás
  • ETI szoftver
  • Ericsson
  • Huawei
  • Nokia
  • Oracle
  • Subex
  • Amdoc
  • Ascom

Követelmények

A tanfolyamon való részvételhez nincs szükség speciális követelményekre.

 21 Hours

Résztvevők száma



Ár per résztvevő

Vélemények (5)

Rokon tanfolyam

Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

35 Hours

Cisco ASA/Pix Operation

28 Hours

Rokon kategóriák