Köszönjük, hogy elküldte érdeklődését! Csapatunk egyik tagja hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
Köszönjük, hogy elküldte foglalását! Csapatunk egyik tagja hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.
Kurzusleírás
Bevezetés az ICAO-ba
- Az ICAO történelme, ügyeség-területe és feladatának bemutatása.
- Struktúra és globális befolyás (Tanács, Közgyűlés, Titkárság).
- Jogi alap: 1944-es Chicago Egyezmény.
Az ICAO szabályozási kerete
- SARPs (Szabványok és ajánlott gyakorlatok) áttekintése.
- Az Annex rendszer és jogi jelentősége.
- Az állami felelősség megértése és implementálása.
Fontos ICAO Annexek és alkalmazásaik
- Annex 1 – Személyzet engedélyezése.
- Annex 6 – Repülőgépek működtetése.
- Annex 8 – Repülőgépek kereskedelmi alkalmazhatósága.
- Annex 9 – Egyszerűsítés.
- Annex 17 – Repülési biztonság.
Az ICAO és a biztonsági felügyelet
- Az Állami Biztonsági Program (SSP).
- Biztonsági kezelésszisztémák (SMS).
- Egységes Biztonsági Felügyeleti Javaslatprogram (USOAP).
Környezeti és levegőben járat szabályozás
- Annex 16 – Környezetvédelem (zaj- és kibocsátáskezelés).
- Globális Levegőben Járat Terv (GANP).
- Előírás-alapú navigáció (PBN) és a CNS/ATM.
Biztonság, egyszerűsítés és megfelelés
- Az ICAO szerepe az informázbiztonságban és határengedélyezésben.
- Annex 9 és Annex 17: Utas egyszerűsítés és repülési biztonság.
- Megfelelőség-ellenőrzés és országos szabályozás igazodása.
Esetenek tanulmányozása és globális implementálási kihívások
- Állami ICAO megfelelőségi példák.
- Folyamatban lévő országok kihívásai és kapacitás-felépítési programok.
- Együttműködés az IATA, EASA és nemzeti repülési hatóságokkal.
Összefoglalás és a következő lépések
Követelmények
- Alapvető ismeretek a civil repülési vagy szabályozási környezetről.
- Megfelelő az országközi utazás, biztonság vagy repülőtér műveletek ismerete.
- Nincs előzetes ICAO tapasztalat szükségessége.
Célközönség
- Repülési szabályozási megfelelőségi tisztviselők.
- Légitársaság és repülőtér műveleti személyzet.
- Kormányzati és civil repülési hatóságok alkalmazottai.
14 Órák